גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז מחווה לברט באכרך - Rain Drops Keep Falling On My Head

ארכיון תאריך: 5 אוקטובר 2018

משך: שעה ורבע

 משתתפים:
Nina Mya שירה (פינלנד)
Catalin Milea סקסופון (רומניה)
גיל זוהר פסנתר
מנחם וולט בס
רועי אוליאל תופים

זמרת הג'אז הפינית נינה מיה, תבצע משיריו של מי שנחשב לאחד מיוצרי הלהיטים הגדולים ביותר בתולדות הפופ, ברט בכרך. היא ילידת 1989. בוגרת ה-Sibelius Academy היוקרתית בהלסינקי ולמדה בניו יורק אצל גרטשן פארלטו ודייב ליבמן ב-Manhattan School of Music. מיה הוציאה עד כה 3 אלבומים, שניים בפינלנד ואחד בגרמניה, שזכו לתגובות נלהבות. נינה מובילה את רביעייתה בביצוע חומרים מקוריים ועיבודים שלה ובנוסף היא הסולנית של אחת מתזמורות הביג בנד המובילות בפינלנד ה-The Jukkis Uotila Big Band. כמו כן היא מוזמנת לעיתים קרובות להופיע עם זמר הסול/ג'אז האמריקני  Frank McComb וחברה בלהקת הסול/ ג'אז הפינית Kaira. סגנונה של נינה נע בין ג'אז מסורתי משנות ה-40 ועד ה-60 לבין שירת גוספל ונשמה. יכולות האילתור הגבוהות שלה יחד עם טכניקה ייחודית מעניקים לשירתה סגנון ואמירה אישית ייחודיים.

ברט בכרך, נולד ב- 1928 בקנזס סיטי. פסנתרן ומלחין יהודי אמריקאי ממוצא גרמני. מלהיטיו הגדולים: נעימת הסרט "קיד וקאסידי" ("טיפות הגשם ממשיכות ליפול על ראשי"), נעימת הסרט "אלפי" (בגרסתו הראשונה), ו"I'll never fall in love again". בכרך למד מוזיקה באוניברסיטת מקגיל אצל הלמוט בלום, בבית הספר למוזיקה מאנס וכן ב"אקדמיה למוזיקה של המערב" בקליפורניה. בין מוריו להלחנה: דריוס מיו, הנרי קאוול, בוהוסלב מרטינו ונדיה בולאנז'ה. בתחילת הקריירה שלו היה פסנתרנה של  מרלן דיטריך. שותפו לכתיבה היה הפזמונאי האל דיוויד ועמו כתב מעל 100 שירים.

הלהיט הראון שלו היה ''רגעי קסם' בביצועו של הזמר פרי קומו אך בהמשך חבר לזמרת דיון וורויק שביצעה 38 משיריו שהפכו ללהיטי ענק. מבצעים נוספים ששרו את שיריוהיו  דסטי ספרינגפילד, סילה בלאק, השירלז, הביטלס, הקרפנטרס, ארתה פרנקלין, אייזיק הייז, בי ג'יי תומאס, טום ג'ונס ואנגלברט המפרדינק.  שיריו המעודנים, שלוו במהלכים הרמוניים יפהפיים לא פסחו על מוזיקאי ג'אז מפורסמים כגון ווס מונטגומרי וסטן גץ שביצעו רבים משיריו באלבומיהם ובמופעים שלהם.

בכרך הלחין ועיבד את הפסקול לסרט "קזינו רויאל" שכלל את הלהיט "The Look of Love", בביצועה של דאסטי ספרינגפילד ואת נעימת הנושא שבוצעה על ידי הרב אלפרט והטיחואנה בראס. בנוסף, הלחין את המוזיקה למחזמר "Promises, Promises" שהניב את הלהיט "I'll Never Fall in Love Again" שבוצע על ידי דיאן ווריק. בהמשך כתב את הלהיט "טיפות הגשם ממשיכות ליפול על ראשי" (Raindrops Keep Falling on My Head), מתוך הסרט "קיד וקאסידי" שזכה בפרס האוסקר לשיר הטוב ביותר ונעימת שיר הנושא לסרט 'ארתור' שזכתה בפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר.
 
​Rain Drops Keep Falling on My Head - A tribute to Burt Bacharach

Featuring:
Nina Mya Vocals (Finland)
Catalin Milea Saxophone (Romania)
Gil Zohar Piano
Menahem Welt Bass
Roy Oliel Drums
 
בחסות:
Embassy of Finland in Tel Aviv

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter