גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

קנדאנס - לה קארה דה לומב - דניאל דנוייה

ארכיון תאריך: 16 ינואר 2019 - 17 ינואר 2019

משך: שעה

לתשומת ליבכם: אין כניסה למאחרים המקומות שמורים עד תחילת המופע
אין כניסה מתחת לגיל 3 

לה קארה דה לומב -דניאל דנוייה - דואטים לגוף ולכלי נגינה  (יצירה מחדש)

"דואטים לגוף ולכלי נגינה" הוא מיצב של כוריאוגרפיה וסאונד, הכולל דיאלוג אינסטינקטיבי, מהקרביים, בין תנועה וצליל, הנושא את חותמה של עכשוויות חדשה. שלוש הרקדניות יוצאות הדופן, כל אחת מהן דמות בולטת בעולם המחול של קוויבק, הן כריזמטיות ומתאימות לסגנון המובהק של דנוייה לא פחות מהטריו המקורי. הכוריאוגרפיה - המורכבת מעיוותים קלילים ומעודנים, וריאציות על נושא, משחק הדדי במצבים, שילוב ופיסוק רגליים - נותרה ללא שינוי. השימוש בגוף חושף את האנרגיה הגולמית, הרגישות והתעוזה של דור המורגל באמנויות הבמה.

שחרור המשקל מוביל לנונשלנטיות מסוימת, בזמן שהיחסים עם הקרקע והצליל נעשים יותר ויותר חיים ופיזיים. כל גופן של הרקדניות - בו-זמנית משוחרר, חושני ועצל - רוטט יחד עם ההפרעות המופקות על ידי המשחק ההדדי שלהם עם המגברים, כשהן מבצעות את היצירה בקרבה נועזת לקהל. לעיתים שובבות ולעיתים מרדניות ונפיצות, הן שוזרות יחסים של הסכמה ויריבות במחול מעודן ומשוחרר, השואף לשים קץ למרחק בין הבמה והקהל, בין הצפייה לחוויה. עבודה מכוננת זו במסלול האמנותי של הכוריאוגרפית ממונטריאול לא איבדה מהקסם, העוצמה או הרלוונטית שלה.

מאז שנות התשעים, הובילה דניאל דנוייה את להקתה, לה קארה דה לומב, בכיוון ייחודי, הרחק מהדרכים המקובלות, בנופי המחול העכשווי הבינלאומי. הרפרטואר שלה, המורכב מכ-20 יצירות, מציג חזון אמנותי בו המחול, המוזיקה, האמנויות הויזואליות והטכנולוגיה משתלבות זו בזו. חומרי הסאונד הגולמיים והמטריצה הדרמטולוגית, מעניקים לכוריאוגרפית מידה של הפשטה שהיא מיישמת ישירות בשפת הגוף. יצירת הדגל שלה, "דוס לגוף ולכלי נגינה," עודנה מבוצעת ברחבי העולם, בעוד האמנית עובדת על פרויקט כוריאוגרפי חדש בשם Unfold/7 perspectives, שבכורתו מתוכננת באביב 2019. כאמנית ומורה מסורה, דניאל דנוייה כיהנה כחברת סגל המחול של אוניברסיטת קוויבק במונטריאול מאז שנת 2012, שם היא זכתה לרוב ההכשרה המקצועית שלה.


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter