גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

תיאטרון הבימה - המלך ליר

ארכיון תאריך: 1 אוגוסט 2018 - 19 פברואר 2019

משך: שעה ו-55 דקות

במרכז העלילה השייקספירית המופתית והמוכרת ניצביםשני אבות – המלך ליר והאציל מגלוסטר - ויחסיהם עם ילדיהם. המלך ליר הולך שולל אחרי החנופה של שתי בנותיו הגדולות ומנשל את בתו הצעירה והאהובה, קורדליה, מירושה. גלוסטר נותן לבנו הממזר לרמותו באמצעות מכתב מזויף המעליל על בנו החוקי. שני האבות נענשים באכזריות על טעויותיהם.

הסיפור האלמותי על יוהרה ותמימות, גאווה ואכזריות, שנאה ואהבה מואר בהפקה החדשה של הבימה מזווית מודרנית, עם קריצה ישראלית, עם תפאורה מינימליסטית ותלבושות בנות זמננו. ההפקה כוללת מוזיקה מקורית נפלאה וצוות שחקנים מהמדרגה הראשונה (איצ'ו אביטל, יבגניה דודינה, מיקי פלג-רוטשטיין, רינת מטטוב ואחרים). אך הפנינה בהפקה הנוכחית היא ללא ספק ליא קניגשהמבאי גדי רול בחר בה לתפקיד הראשי.

במשך הקריירה הארוכה שלה גילמה קניג, כלת פרס ישראל לתיאטרון, אינספור תפקידים, ובהם תפקידים ראשיים רבים במחזות קלאסיים, אך אין ספק שהתפקיד שנפל בחלקה של הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי לקראת גיל 90 הוא אחד המשמעותיים בחייה. כפי שמאיה נחום-שחל כתבה ב"כלכליסט", "היא עולה על הבמה עם ה'חן הקניגי' שצופי התיאטרון אוהבים לראות, נטולת פילטרים, שופעת כריזמה, מתמסרת כל כולה לטירוף של הדמות". רול בחר שלא להסוות את העובדה שמדובר באישה שמשחקת גבר. קניג אינה מחופשת לגבר בהצגה, אך מדברת בלשון זכר: הכל מונח על השולחן.

"...'המלך ליר' היא הפקה עשויה היטב, מקורית ומרתקת. היא מראה לנו עד כמה שייקספיר על־זמני ורלוונטי, כמו גם כישרונה של קניג, שהיא מלכת במה, או שמא מלך" (ננו שבתאי, "הארץ")

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter